Vi ska bli fem!

Som rubriken lyder, Liv ska få två små syskon till sommaren om allt går som det ska!
 
I vecka 8+0 var vi på ett ultraljud där det visade sig finnas två fina bebisar, eller mer ärtor som vi kalla dem med var sitt tickande hjärta. 
 Men då risken finns att en tillbakabildas innan v 13 är så pass vanligt valde vi att hålla detta till oss själv fram tills nästa ultraljud.
 Så i vecka 12+0 då jag inte kunde vänta till RUL runt v 18 så var vi på ett till där båda bebisarna växt fint och de var jämnstora, skillde vara 2 milimeter på dom. 
De ligger i var sin hinnsäck med tjock skiljevägg och har var sin moderkaka som båda ligger i framvägg.
 
Hur reagera vi? Vi blev jätte chokade, detta finns liksom inte i vår släkt sen innan men som de sa, någon gång måste vara första gången, och den lyckan fick vi.
 
Jag är egentligen ett nervvrak just nu med alla tankar, men hela tiden kommer tanken på dubbelt så mycket kärlek tillbaka och lugnar mig! <3
 
Jag tänkte att ni skulle få följa vår resa här, jag kommer dela med mig av alla tankar jag har, vår vardag med Liv kommer självklart också att komma in och ultraljudbesök mm. 
En del kommer jag självklart hålla till mig själv men jag hoppas att allt går vägen så vi kan dela detta tillsammans.
 
Nästa inlägg kommer handla om alla mina tankar från pengar till förlossningen. 
 
Nu ska vi hämta hem lill-loppan från dagis! =)
 
P&K

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback